det finns alltid en risk

image204


Det svartnar för ögonen, jag börjar bli van
sådär, efter en stund kan jag se igen
Du står där borta, du är fortfarande kvar
Varför gick du inte? Du skulle ju gå

Jag sätter mig ner brevid dig
Jag är rädd, tänk om jag aldrig skulle vakna upp igen
Tänk om det blir fel, och inte som de tänkt sig
Det finns alltid en risk säger de

Tänk om jag aldrig vaknar upp igen
och så har jag aldrig berättat för dig
Jag sätter mig lite närmre
Nu säger jag det, nu är det rätt

Du började prata om din vän,
att han vunnit någon jävla tävling i någon stad som
började på K eller var det H
Det är inte viktigt nu
Nu säger jag det, nu säger jag det

Varför frågar du inte om jag vill säga något,
för en gångs skull, fråga då
Nej föressten
Fråga inte, fråga aldrig

Det ringde, du var tvungen gå
Nu säger jag det
Du gick, jag hörde dörren slå igen bakom dig,
 sen dina steg på bron
Jag sa det aldrig

Tänk om jag dör.


(jag har skrivit detta och det finns en sång till det också  :
lyssna )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback